Štítek: Nintendo

  • Zisky z prodeje mobilních her nechávají Sony i Nintendo v dáli

    Zisky z prodeje mobilních her nechávají Sony i Nintendo v dáli

    Herní zisky jednoznačně směřují od klasických konzolových es směrem do mobilní oblasti, které dominují Apple iOS s Android OS.

    Není to tak dávno, co se nám Nintendo kasalo, jaké má velké plány do herního budoucna a ejhle, již tu máme další krutá data, která způsobí u Nintenda (a Sony samozřejmě také) jistě nejednu bezesnou noc.

    Zatímco v roce 2009 bylo 70 % zisků Nintenda, 11 % Sony PSP a iOS + Android OS 19 %, o rok později, tedy v 2010, to bylo už jen 57 % pro Nintendo, 9 % pro Sony a 34 % pro iOS + Android OS. Dnes v roce 2011 to dělá 36 % pro Nintendo, 6 pro Sony a 58 % pro iOS + Android OS. Trend bude takřka jistě stejným směrem pokračovat.

    Jak vidno, Sony a Nintendo mají problém a to velký. Je nepravděpodobné, že se jim podaří nabídnout mega-zařízení v době, kdy nám každý den vychází 5 nových tabletů : stačí si jen připomenout rozpačité přijetí Nintenda 3DS. A proč by se uživatel vlastně uzamykal na jednu platformu, když může mít navíc univerzální tablet za méně peněz?

    Takže vše takřka jistě dopadne tak, že namísto toho, co by Nintendo vzalo Maria a vyždímalo z něj tučný peníz na všech mobilních platformách, raději si bude lebedit ve své stále klesající hrdé minoritě. Dříve či později se ale i se Sony nějakým způsobem přizpůsobit určitě bude muset…

    Zdroj: Techcrunch

    .
  • Bude Nintendo vyrábět hry pro Android OS tablety a smartphony?

    Bude Nintendo vyrábět hry pro Android OS tablety a smartphony?

    Poslední dobou se začíná povídat o tom, že má společnost Nintendo v plánu zacílit se ve své herní produkci i na Android OS a jiné smartphony. Co je na tom však pravdy?

    Zde je oficiální vyjádření Nintendo CEO Satoru Iwata: „Tohle není absolutně předmětem našich úvah. Kdybychom to totiž udělali, Nintendo by přestalo být Nintendem. Máme svoje vlastní hardwarové developery i specialisty, což je i naše síla. A je úkolem managementu firmy našich výhod využít. Pravděpodobně by řečené bylo z krátkodobého hlediska výhodné, je ale mojí zodpovědností neplánovat pouze krátkodobě, ale naopak i z dlouhodobého hlediska.“

    Komentáři kapku nerozumíme, vždyť co lepšího by si Nintendo mohlo přát, nežli přinést svoje hry na prakticky každý mobilní OS na světě? Držet se úzkoprse svého hardwaru se nemusí ukázat jako nejlepší plán, nemluvě o onom důležitém faktu, že by odpadly tržní trapasy typu „Proč má 3DS nižší výdrž než DS Lite?“.

    Zdroj: Phandroid