Štítek: Tržní analýzy

  • 1080p displeje se stanou běžnými v roce 2013

    1080p displeje se stanou běžnými v roce 2013

    Pamatujete, když společnost LG oznámila první chytrý mobil na světě typu dual-core, model LG Optimus 2X? K tomu došlo v prosinci 2010 a koncem poloviny roku 2011 už jsme ty měli dual-core smršť Samsung Galaxy S II, HTC Sensation a Motorola Droid X2. Co z toho plyne? Jakmile technologie jednou dorazí na trh, trvá dnes většinou méně než půl roku pro všechny ostatní také ji vložit do svých produktů.

    Důvod, proč jsme začali takto zeširoka, je prostý – v magazínu Focus Taiwan se autoři odvolávali v rámci jednoho článku na studii agentury Barclays, jenž rozebírá, jak se 5″ displeje rozlišení 1080p stanou v polovině roku 2013 doslova denním chlebem branže.

    Připomínáme, že první smartphone s rozlišením 1080p tu již máme – HTC Droid DNA, již dnes se ale vynořují četné zprávy o tom, že své želízko mají v ohni i další producenti: Sony, ZTE, Huawei nebo třeba Lenovo, abychom si jmenovali ty nejznámější tržní subjekty. O všech se povídá, že přijdou s vlastní verzí 1080p smartphonů nejpozději v první polovině dalšího roku.

    Vnucuje se na závěr otázka, zda byste chtěli displej s 1080p? No kdo ne, že ano! Jednoduše řečeno, jakékoliv pixely u něj zmizí, text je natolik ostrý, že musíte opatrně, abyste se o něj nepořezali. HD videa se přehrávají nativně, nic se neškáluje. Předpokládá se taktéž, že novinky spadající pod daný 1080p typ zařízení budou mít aspoň 2 GB RAM a nejméně quad-core procesor.

    Zdroj: http://www.androidauthority.com/

  • Samsung zřejmě zlomí všechny příjmové rekordy

    Samsung zřejmě zlomí všechny příjmové rekordy

    Tabulce dole sice chybí ta nejposlednější data, přesto je z ní více než zřetelný trend rostoucí tržní a marketingové dominance společnosti Samsung. A rovněž zde jsou dobře patrné dříve solidní podíly HTC, jenž je dnes tak v útlumu.

    Jihokorejský gigant minulý rok udělal s androidími novinkami vše, co jen mohl – uvedl tuny všelijakých zařízení a modelů. Jediné, co chybělo, tak nějaký kuchyňský robot a dřez s Androidem. Široké portfolio se tak logicky odrazilo na ziscích Samsungu ve výši 6,2 miliardy USD.

    Dobrým příkladem úspěchů společnosti je samozřejmě třeba hned Samsung Galaxy S3. Pouhých 100 dní po zahájení prodejů dosáhl na 20 milionů prodaných kusů. Rovněž Galaxy Note si vedlo na jedničku – 10 milionů prodaných kousků jistě hovoří za vše.

    Samsung již dnes vidí sebejistě i budoucnost, což je snadné, když jste zrovna jeden z hlavních tahounů trhu umístěných blízko špičky podílového kopce… Vnucuje se úvaha nicméně, že nedávné soudní tahanice s Applem negativně ovlivní jeho prodeje, takže uvidíme… Jen doufejme, že Samsung nezažaluje také poštovní úřad – jen naprostý ignorant by si totiž nevšiml zřejmé podoby většiny výrobků Samsung s jejich obálkami!

    Zdroj: http://www.androidauthority.com/

  • Průzkumy tvrdí, že 1 z 5 Androidích uživatel zvažuje přechod na iPhone

    Průzkumy tvrdí, že 1 z 5 Androidích uživatel zvažuje přechod na iPhone

    Z posledního průzkumu pocházejícího od společnosti Barron’s vyplynula spousta zajímavých věcí ohledně používání mobilních telefonů a smartphonů.

    Tak třeba: 48 % uživatel Androida plánuje někdy časem určitě další zařízení s tímto systémem. Dalších 17 % by rádo iPhone a 34 % si prozatím není jisto. Znamená to tudíž logicky, že jen asi polovina všech majitelů Androidů si je jistá, že dá platformě důvěru i příště. Co se týče platformy RIM, tak jen 2 % chtějí zůstat opět zde a drtivá většina má zaječí úmysly.

    Kdybychom mluvili o fámách, tak případný smartphone od Facebooku by zajímal jen 7 % lidí a 51 % pro změnu zase potvrdilo, že by možná dali šanci i něčemu jako je Kindle Fire od Amazonu.

    Mimochodem, řečený výzkum byl uspořádán mezi 2 tisíci osob, což sice naoko není mnoho, přesto jde o statisticky vypovídající vzorek.

    Zdroj: http://www.androidauthority.com/

  • Podíly internetových browserů za červenec 2012

    Podíly internetových browserů za červenec 2012

    I dnes to bude v duchu „špatné zprávy pro všechny kromě Google“…

    Google Chrome nám překonal podíl IE (IE7, IE8, IE9) již v květnu 2012 a jak vidno z grafiky, ani si na den nespočinul a míří stále výše a výše. Aktuálně je již za třetinou podílu a nic nenaznačuje tomu, že by se trend měl zvrátit.

    Naopak lehce do útlumu nám jdou prakticky všichni ostatní konkurenti – tj. IE, Firefox, Safari, Opera a o dalších ani nemluvě.

    Můžeme se jen dohadovat, co vše stojí za úspěchem Google Chrome, ale nepochybně to bude tak trochu vše svým dílem – od automatických updatů, až po prodeje netbooků, kde bývá Google Chrome jako hlavní prohlížeč. Rozhodně své k tomu jistě řeklo i to, že Google nedávno uvedl i mobilní verzi prohlížeče pro Androidy (je to defaultní browser od Jelly Bean výše), takže procenta nám pak úspěšně naskakují…

    Již nyní se dá s poměrně slušnou pravděpodobností odhadnout, že si Google polepší i další měsíc…

    Zdroj: www.androidauthority.com

  • Jaké verze Androida budou nejpopulárnější v srpnu 2012?

    Jaké verze Androida budou nejpopulárnější v srpnu 2012?

    Jak vidno z aktuálního rozložení sil na androidím poli, zcela nepřekvapivě si zatím stále nejlépe vede osvědčená verze 2.3, která je dnes již brána jako jakési základní aplikační minimum.

    Překvapivě solidně si ale vedou i Androidi řady 4.x, jenž v úhrnu překonali 16 % podílu. Pro změnu celých 15,5 % si stále zuby nehty drží i dosluhující Android 2.2, no a to bychom tak měli z mainstreamu vše podstatné…

    Zdroj: Android OS.in

  • Apple prodal více iPhonů za rok, než Maců za svoji existenci

    Společnost Apple prodala dosud 55 milionů iPadů, pak tu máme 37 milionů iPhonů jen za první čtvrtletí 2012 a v úhrnu celkem nějakých 175 milionů prodaných modelů. Když přidáme i další iOS zařízení, tak nám to suma sumárum dělá se vším všudy 316 milionů kusů.

    A jak vypadají prodeje jednotlivých typů zařízení firmy Apple z pohledu grafu? Tato perspektiva dává věcem zcela nový rozměr. A jednou z  těch zajímavějších věcí z grafu plynoucích je i to, že Apple prodal v roce 2011 více iPhonů za rok (156 milionů), než Maců za celou svoji existenci (122 milionů za 28 let)! Celé je to zajímavější o to více, jelikož prodeje Maců mají dlouhodobě rostoucí tendenci…

    Je zřejmé, že poptávka po iZařízeních všeho druhu je nesmírná a nadále poroste.


    Zdroj: Asymco

  • Jaké je rozložení Android OS verzí na trhu?

    Mobilní operační systém Android OS je nyní na trhu dostupný v mnoha verzích – od 1.5ky, až po verzi 4.0.3. A jaké je vlastně jejich rozložení napříč dnešním mobilním trhem?

    Jak vidno z grafu níže, absolutními pány trhu jsou verze Android OS 2.3.3 a Android OS 2.2, těm patří drtivá většina. Ani Android OS 2.1 na tom ale není tak zcela a úplně špatně.

    Moderní verze Android OS (tedy Android OS 3.x nebo lepší) se zatím protlačují dopředu pomalu, jsme si ale na 100 % jisti, že tento graf bude vypadat další měsíce úplně jinak…

    Zdroj: Android Platform Versions

  • Internet Explorer stále na vrcholu…

    …v browserových válkách si ale zdaleka nejlépe vede Google Chrome, jenž letos Internet Exploreru i Mozillle Firefox ukousl nemalý kousek z jejich tržního podílového koláče.

    Aktuální trend je takový, že Internet Explorer ukončil rok 2011 s 39 % podílu, Chrome s 27 % a Firefox s 25 %. Safari a Opera uzavírají kordon s pouhými 6 % a 2 % kdesi vzadu.

    Tato čísla ale nepodávají celý pohled na věc… Internet Explorer začal rok 2011 se 46 % a Firefox měl tehdy přes 30 %. Právě na úkor Google Chrome ale oba nyní silně ztrácí a nic nenaznačuje tomu, že by se na tomto trendu něco mělo měnit…

     

     Údaje různých firem dělajících podobné průzkumy se sice občas trochu liší, shodný směr se ale dá vysledovat u všech podobných trendových reportů nicméně…

    Zdroj: The Verge

  • 27 % videí a obrázků pochází ze smartphonů

    27 % videí a obrázků pochází ze smartphonů

    Více jak čtvrtina všech fotek a snímků, na které na internetu narazíme, pochází ze smartphonů.

    Aspoň to vyplynulo z nového online průzkumu, jehož se účastnilo 3 300 lidí věku 13 a více. Vše tak potvrzuje trend, který tu máme již několik let, totiž to, že smartphony nahrazují u uživatel základní low-endové focení. Nakonec, proč s sebou tahat kameru a kompakt, když totéž umí smartphone, že ano?

    Minulý rok byl podíl mobilních snímků 17 % z celého počtu, takže to nám dělá zlepšení o 44 % navíc říká NPD Group.

    Aparáty typu namiř-a-zmáčkni se prodávají tento rok stále méně: pokles dělá o 17 % co do objemu a o 18 % co do zisků. Pokud bychom se bavili o kamerách, tak ty klesly o 13 % počtem a o 10 % ziskem.

    Segment high-endového focení si však polepšil. Aparáty s odnímatelnými skly zvětšily prodeje o 12 % a super-zoomy s 10x a větším přiblížením vzrostly o 16 %.

    Zdroj: Mashable

     

  • Zisky z prodeje mobilních her nechávají Sony i Nintendo v dáli

    Zisky z prodeje mobilních her nechávají Sony i Nintendo v dáli

    Herní zisky jednoznačně směřují od klasických konzolových es směrem do mobilní oblasti, které dominují Apple iOS s Android OS.

    Není to tak dávno, co se nám Nintendo kasalo, jaké má velké plány do herního budoucna a ejhle, již tu máme další krutá data, která způsobí u Nintenda (a Sony samozřejmě také) jistě nejednu bezesnou noc.

    Zatímco v roce 2009 bylo 70 % zisků Nintenda, 11 % Sony PSP a iOS + Android OS 19 %, o rok později, tedy v 2010, to bylo už jen 57 % pro Nintendo, 9 % pro Sony a 34 % pro iOS + Android OS. Dnes v roce 2011 to dělá 36 % pro Nintendo, 6 pro Sony a 58 % pro iOS + Android OS. Trend bude takřka jistě stejným směrem pokračovat.

    Jak vidno, Sony a Nintendo mají problém a to velký. Je nepravděpodobné, že se jim podaří nabídnout mega-zařízení v době, kdy nám každý den vychází 5 nových tabletů : stačí si jen připomenout rozpačité přijetí Nintenda 3DS. A proč by se uživatel vlastně uzamykal na jednu platformu, když může mít navíc univerzální tablet za méně peněz?

    Takže vše takřka jistě dopadne tak, že namísto toho, co by Nintendo vzalo Maria a vyždímalo z něj tučný peníz na všech mobilních platformách, raději si bude lebedit ve své stále klesající hrdé minoritě. Dříve či později se ale i se Sony nějakým způsobem přizpůsobit určitě bude muset…

    Zdroj: Techcrunch

    .
  • 33 % lidí dává přednost mobilu před sexem

    33 % lidí dává přednost mobilu před sexem

    Posedlost západní civilizace gadgety dosáhla podle všeho nových rozměrů – operátor TeleNav totiž právě  provedl výzkum na téma „Co vše jste ochotni obětovat pro mobilní techniku?“, jehož výsledky jsou místy vskutku zarážející…

    Celkem bylo dotazováno na 254 mužů a 260 žen. Ale obraťme již pozornost k výsledkům:

    • 33 % lidí dává přednost novému mobilu před sexem.
    • 70 % by obětovalo všechen alkohol kvůli mobilu.
    • 21 % by raději chodilo bosky.
    • 20 % by zanechalo používání svého PC.
    • 22 % by si nečistilo zuby.
    • 55 % lidí s Android OS má názor, že mobil je pro ně hlavně indikátorem stylu, totéž heslo razí však pouze 35 % lidí s iOS.
    • 18% lidí se s někým již rozešlo pouze přes mobil.

    Android Authority

  • Jaká platforma má nejvěrnější uživatele?

    Jaká platforma má nejvěrnější uživatele?

    Agentura UBS provedla malý testík na téma, která z platforem má nejvěrnější uživatele, tedy takové, kteří se po zakoupení určitě značky skálopevně rozhodnou vlastnit ji i pro příště.

    První místo není jistě žádným překvapením, ovšem násobný odstup od jiných značek již upřímně trochu ano. Apple s 89 % je výborné skóre. Další nejlepší je HTC s 39 % a RIMM s 33 %. Značky Samsung, Motorola i Nokia dopadli hůře (28 %, 25 % a 24 %), stále si však své příznivce našly.

    Je každopádně tak trochu otázkou, nakolik je to otázka hardwarová, nakolik stylová a nakolik programová (tedy, jak moc jsou určité typy uživatel svázány s nějakým typem aplikací).

    Zdroj: Dvice

  • Jaké aplikace zajímají uživatele Android OS?

    Jaké aplikace zajímají uživatele Android OS?

    Uživatelé dnes mohou v Android Marketu vybírat ze čtvrtmilionu aplikací, jak ale ukázal jistý průzkum, většina se nedostane za Top 50.

    Průzkum uspořádaný sdružením Nielsen’s Smartphone Analytics ukázal, že celých 43 % času lidé tráví v Android Marketu nad Top 10 aplikacemi. V top 20 je to 51 % času. V top 30 aplikacích je to 55 % času, v top 40 aplikacích 58 % a do top 50 aplikací lidé investují přesně 61 % času. Ve všech ostatních aplikacích pak lidé tráví v průměru 39 % času.

    Výsledek průzkumu asi není příliš překvapivé zjištění, určitě je ale zajímavé znát konkrétní hodnoty.

    Zdroj: Giga OM

  • Android OS smartphony pod 100 USD jsou tu, co to znamená?

    Android OS smartphony pod 100 USD jsou tu, co to znamená?

    Firma Nokia byla dlouhou doby synonymem pro dodavatele levných modelů pro rozvojové země v Asii nebo Africe. Dnes se ovšem již běžné mobily prakticky nevyskytují ani v nejnižším segmentu a i sem se vehementně derou smartphony.

    Android OS úspěšně dobyl highend, střední třídu a teď se usídlil i ve sféře modelů pod hranicí 100 USD. Dalo se to očekávat, jelikož ceny chytrých telefonů klesají obecně každý rok zhruba o 1/3.

    Dobrým příkladem trendu je firma Huawei, která v Keni snížila cenu svého jistého modelu na 80 USD a prodala jich zde pěkných 350 tisíc kousků. To je přímo neuvěřitelně vysoké číslo, pokud uvážíme, že 40 % místních lidí nevydělá ani 2 USD denně.

    Smartphony se zde navíc zřejmě stanou pro mnoho lidí jedinou možností, jak si pořídit programovatelné zařízení s aplikacemi a hrami – jen málokdo zde má stovky USD na notebook či netbook, ovšem nejlevnější smartphony si může dovolit řádově vyšší počet lidí.

    Zdroj: Android Authority