Když minulý rok vyšla hra Rayman: Jungle Run, okamžitě se mi zalíbila. Měla skvělou gameplay, perfektní design a unikátní zápletku. A nyní se to vše společnost Ubisoft snaží posunout ještě výš s hrou Rayman: Fiesta Run (2,99 USD).
Sequel do hry přináší tunu nových elementů, včetně plavání a (bohužel) také in-app nákupů. V článku se zaměřím na srovnání prvního dílu s druhým – co fungovalo v prvním díle, co pořád funguje a jakou obměnou hra prošla. Je sequel nutný? Potřeboval první díl nějaké úpravy nebo si prostě jen vývojáři řekli, že by to mohla být dobrá dojná kráva? Čtěte dál.
Koncept
Konceptuálně se sequel od prvního dílu nijak výrazně neliší. Pokud jste hráli Rayman: Jungle Ran, nebudete mít žádný problém s tím, se opravdu rychle vžít i do druhého dílu. Aplikace používá velké množství totožných mechanik s tím, že do herního prostředí přidává trochu více rozmanitosti, čímž vzniká dojem inovace.
Pokud jste hru ještě nikdy nehráli, stačí vám prakticky vědět to, že iOS interpretace Raymana je runner hrou, která mixuje nejlepší prvky old-school her jako Mario nebo Sonic se špetkou mechanik ze hry Temple Run. V každé úrovni musíte doběhnout až k vlajce a po cestě sbírat předměty podobné mincím (ve hře se nazývají „Lums“). Během každé úrovně musíte těchto mincí nasbírat co nejvíc, ale pozor, někdy to není úplně jednoduché.
Co je vlastně nového?
Hodně se mi líbí propracovanost grafiky. Už první díl hry měl skvělou grafiku, nicméně v druhém díle vývojáři grafickou stránku hry dostali na úplně novou úroveň.
Potěšily také některé nové gameplay prvky. Občas se například Rayman scvrkne a mince pak vypadají být obrovsky velké. Nebo jej někdy pronásleduje hejno létajících ryb (ok, tady musela být pro dobro gameplay „trochu“ potlačena logika, ale ve výsledku mi to ani nějak nevadí).
Ne všechno nové je ale dobré. Například takové in-app nákupy. Ze hry totiž poměrně jasně vyzařuje to, že jejím cílem je, vyždímat z vás peníze. Mnoho herních prvků je nastavených tak, aby ve vás vzbudily touhu po nákupu mincí za reálné peníze, což herní zážitek trochu degraduje.
Finální shrnutí
Tato recenze vypadá být spíše negativní, ale tak to úplně není. Rayman: Fiesta Run není špatnou hrou, jen prostě už nemá takový wow efekt jako první díl.
Osobně si tuto hru určitě zahraji. Ve skutečnosti jejím hraním promrhám spoustu času. Ale už teď vím, že můj zážitek z prvního dílu tento sequel nepřekoná. Pokud se mám podívat zpátky, Rayman: Jungle Run je jedinou iOS hrou, které bych dal hodnocení 10/10. U pokračování volím hodnocení 8/10. Je dobré, zábavné, ale na první díl prostě nemá.